Ny inriktning

Hej!

förut har jag skrivit om allt möjligt i den här bloggen, för ganska länge sedan. Nu har jag betämt mig för att skriva om träning. Jag bestämde mig när jag såg två unga tjejer som var på gymmet igår och "tränade". Kan tyvärr inte kalla det för träning.

Ska berätta lite om hur de tränade. De kom en stund efter att jag och Micke hade börjat träna. Tjejerna kanske var mellan 17-19 år. De kom in med mobiler och hörlurar i öronen, under tiden de tränade sms:ade dem och körde på så lätta vikter att det inte kunde ge något motstånd. De tränade alltså samtidigt som de satt och sms:ade.  De avslutade sedan med 5 minuter på crosstrainern och var då helt slut.

Tyckte synd om tjejerna då de inte hade en aning om hur man gör för att träningen ska ge någonting. Vi såg även en av tjejerna efter träningen på bussen, där satt hon och åt en måltidsersättare.

Detta gjorde att jag bestämde mig för att jag ska skriva om träning och kost, mest om vad jag själv tränar för att hålla mig i form men även lite om motivation, kost och vikt.



/Cc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0